Η Ιστοσελίδα της Ζωγραφικής

mail: zografiki@zografiki.gr

Άνοιξε τις πύλες το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Άνοιξε τις πύλες το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Άνοιξε και επίσημα τις πόρτες του για το κοινό το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην λεωφορό Καλλιρρόης στο ύψος του πολύπαθου ΦΙΞ. Με την περιοδική έκθεση «Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα- Αμβέρσα» σηματοδοτήθηκε η μερική λειτουργία του κτιρίου και εγκαινιάστηκε η συνεργασία του με πολιτιστικούς φορείς του εξωτερικού. «Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα για το ΕΜΣΤ» δήλωσε η διευθύντριά του, Κατερίνα Κοσκινά, για τα εγκαίνια της έκθεσης, η οποία αρθρώνεται σε 22 θεματικές ενότητες, με περισσότερα από 70 έργα 66 Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, που επικοινωνούν το μήνυμά τους σ’ έναν νοερό μεταξύ τους διάλογο, πολιτιστικό, στοχαστικό για τα μεγάλα και μικρά της ανθρώπινης ζωής. Όλα τα έργα προέρχονται από τις συλλογές του Μουσείου και του ΜHKA - Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Φλάνδρας με έδρα την Αμβέρσα, όπου η έκθεση θα περιοδεύσει τον Απρίλιο. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει έργα τριών καλλιτεχνών: Ενός Έλληνα και ενός Βέλγου που συντονίζονται, αναζητώντας μια έννοια που προκύπτει από αυτή τη συνήχηση και προσθέτοντας, στη συνέχεια, έναν τρίτο καλλιτέχνη, από τη μία εκ των δύο συλλογών. Για παράδειγμα, στην ενότητα «Αντιμετωπίζοντας την καταστροφή», ο Κώστας Βαρώτσος ανεγείρει ένα μικρό μνημείο για μια μεγάλη τραγωδία, χρησιμοποιώντας την πραγματική έλικα του πλοίου που, γεμάτο Αλβανούς μετανάστες, βυθίστηκε καθοδόν προς τις ιταλικές ακτές το 1997, όταν συγκρούστηκε με ιταλικό αντιτορπιλικό. Ο ίδιος ο γλύπτης δήλωσε το εξής: Πρόεκυψε μετά από παραγγελία των Ιταλών, να κάνω ένα έργο με τα συντρίμμια του ναυαγίου που είχαν ανελκύσει. Κράτησα την έλικα του καραβιού και πρόσθεσα μια θάλασσα από γυαλί για μια νέα πλεύση, πιο δημιουργική, ανατρέποντας μέσω της τέχνης την τραγωδία του Οτράντο σ’ ένα ταξίδι ζωής. Στην ίδια θεματική το έργο του συνομιλεί με αυτό του Γάλλου Φρανσουά Κιρλέ, που ορμώμενος από τη φρικιαστική ιστορία τρόμου του πάστορα Άντρας Πάντι, ο οποίος δολοφόνησε την οικογένειά του και διέλυσε τα πτώματά τους σε οξύ, μετατρέπει ξύλινα δοκάρια που βρήκε στο σπίτι του Πάντι, σε μια σειρά από σπιτάκια για πουλιά, όμως χωρίς σύρματα, με ανοιχτές όλες τις διεξόδους διαφυγής. Ο Ινδός καλλιτέχνης Ν.Σ. Χάρσα, με το ζωγραφικό του έργο και την κατασκευή που εκθέτει στην ίδια ενότητα με τους άλλους δύο ομοτέχνους του, ασκεί κριτική στο «δυτικό όνειρο», άπιαστο για τους Ινδούς αγρότες, οι οποίοι καταπιέζονται βίαια από την ραγδαία αναπτυσσόμενη σύγχρονη αστική κοινωνία.

Προσθήκη νέου σχολίου

Filtered HTML

  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

Εκτιμήσεις Έργων Τέχνης

Aναλαμβάνουμε εκτιμήσεις έργων τέχνης και πολυτίμων αντικειμένων. Οι εκτιμήσεις των έργων γίνονται σύμφωνα με τα στάνταρτ του America Association Of Appraisers και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ασφαλιστικούς ή άλλους λόγους. Για περισσότερες πληροφορίες: Επικοινωνήστε μαζί μας στο 6932576570 ή μεσω e-mail. Νικόλαος Τσιμπισκάκης ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΤΟΥ N.Y.U. (New York University).